Thursday, 2 June 2016

Tips hot dari tukang urut indonesia

Masa berpantang hari tu,aku mengamalkan nona roguy. Aku guna air akar herbanika dan phytonatal. Memang best. Hari-hari aku membuang. Semalam,aku berurut dengan seorang kakak ni. Dia dari surabaya,kak dewi namanya. Kak dewi dah 47 tahun tapi rupa macam 35..fit lagi hokey?

Masa dia urut aku,dia cakap badan aku banyak angin ni. Rahim pun masih bengkak. Yelah...aku memang takde urut langsung kan? Aku beritahu kak dewi yang tulang kelengkang aku sakit. Pastu bila nak mencangkung pun aku tak selesa. Lepas kak dewi urut,syukur..aku rasa selesa sangat. Dia buat sengkak sekali..cara dia sengkak lain sangat tau. Dia tolak dari ehem2 je..bukan tolak perut macam aku pernah sengkak sebelum ni.

Kak dewi kata aku sakit pinggang sebab rahim aku dah ke tepi. Lepas tu kat bahu aku ada biji-biji angin. Kalau dibiarkan,nanti dah tua tak boleh angkat tangan..takut aku dengar.

Yang paling takut,dia cakap kolestrol aku agak tinggi. Omg! Dia suruh jaga makan. Aku percaya bila dia cakap bab kolestrol ni sebab dia tengok mertua aku je dah tahu yang mami ada kencing manis dan tinggi kolestrol. Masa memula dia sentuh aku,dia dah tahu aku keja bawah ekon. Hihihi..

Aku share sedikit tips dari kak dewi ye..

1. Amalkan makan pucuk betik yang dicampur dengan asam jawa,ibu kunyit dan madu untuk tambah susu.
Masa kak dewi cakap,aku angguk je sebab aku mana kenal pucuk betik ibu kunyit bagai ni. Lepas mami cakap benda ni pahit,aku terus errrrrr....

2. Untuk kecantikan,blend carrot,apple,tomato dan minum. Kalau makan gitu je pun boleh.

3. Minum air suam atau air putih sahaja. Tapi kalau susu/horlick tu..okeylah. Berkhasiat kan..

4. Setiap kali bangun pagi,minum air kosong yang panas sebelum berkumur. Untuk kesegaran badan.

5. JANGAN MINUM AIR AIS.

6. Jangan mandi malam. Lepas pukul 7,jangan mandi ye. Kalau nak jugak,cuma perlu lap badan saja.

7. Jangan makan benda sejuk dan tajam macam nanas dan timun.

8. Banyakkan makan sawi yang pahit untuk tambah susu.

Kak dewi cakap elakkan makan benda yang diawet,ayam yang disuntik,ikan yang dibela..benda-benda gitulah. Lebih-lebih lagi kita perempuan ni. Dia kata sekarang ni ramai sangat yang ada cyst dan fibroid disebabkan pemakanan. Katanya,kat indon strict. Tak makan benda camtu. Sebab tu orang indon mostly badan kuat.



Last sekali kak dewi bagi aku maajun yang dia buat sendiri. Dia kata maajun ni elok sangat untuk mengatasi keputihan,memberi tenaga,merapatkan vagina dan lain-lain..okey,ada masa nanti aku bagi testi maajun tu ye..

posted from Bloggeroid