Thursday, 17 March 2016

Cara senang save post di facebook

Hai.

Semalam,kawan blogger cun aku iaitu mommycha ada share something. Selalunya aku jenis yang kalau jumpa post best kat facebook,contohnya resepi ke..petua ke..aku akan letak hashtag #resepi #petua #tips bla bla bla...konon bila nak cari nanti senang.

Tapi bila tiba masanya nak cari tu, tetttt...aku lupa apa hashtag yang aku letak. Aku lagi teruk,ada 1000 orang guna hashtag yang sama.

Ada jugak jenis yang letak kat wall sendiri. Tapi bila nak cari jenuh jugak sebab sehari ada 50 post di wall sendiri. Hahahaha...

Ok,nak cara mudah? Meh aku share.

Memula,login facebook macam biasa. Pastu kalau kau jumpa benda yang kau nak tu....ko click kat butang kat tepi tu. Aku tunjuk gambar ye.



Ok,lepas click kat situ..dia akan keluar options. Kau click jer save post.



Siap! Bila kau nak rujuk balik apa yang kau dah save,kau click home button. Aku ada pointkan home button dalam gambar,pastu kau tengok under list saved.



Nanti dia akan keluarlah list semua post yang kau save. Senangkan? Tak payahlah kau cari abis tempat pasni. Hah,pastu katalah kau nak unsave. Kau click button yang aku tunjuk bawah ni.





Kau tekan je unsaved tu. Hihi...best tak? Thanks kat micha sebab share..