Sunday, 17 May 2015

My perfect red lipstick

Hai.

Nak mencari warna lipstik merah yang sesuai untuk diri sendiri adalah susah,bagi akulah. Sebab merah ni ada macam-macam. Aku ada cuba beberapa lipstik merah tapi bila aku pakai,aku end up macam pelik. Tak sesuai. Aku ada sorang kawan ni, dia memang pengumpul tegar lipstik..so aku try lipstik merah dia..

Hasilnyaaaa...aku suka sangat. Nak tahu lipstik apa? Aku guna lipstik russian red mac. Russian red ni memang best seller mac..warna merah dia ada blue undertone,sesuai untuk semua warna kulit. Dia bukan merah macam merah cili tau. Dia merah yang deep red...yang cantik sangat bagi aku.

Apa yang aku suka tentang russian red ni ialah ianya matte finish,tak berkilat tapi tak mengeringkan bibir. Apa pun,aku tetap pakai lipbalm terlebih dahulu sebelum pakai lipstik ni. Ianya sangat tahan lama,5-6 jam masih tahan. Pakai sikit jer boleh nampak merah. Aku dab dab kan lipstik ni ke mulut pun dah nampak merah. Tapi kalau nak nampak seksi,pakai banyak sikit. Hehe..

Aku ingat gaji ni nak beli russian red ni lahhh...kalau korang tengah cari lipstik merah yang sesuai untuk semua tona kulit,trylah russian red. Best gilerrr!

Pasni nak cari lipstik yang kaler natural pulak....hehe. Sedikit tips,bagi aku bukan jumlah lipstik yang penting tapi kesesuaian lipstik tu untuk kita. So carilah lipstik merah,pink dan nude yang sesuai untuk kita. Ok bye!