Sunday, 21 December 2014

Kisah aku dan lipstik

Hai.

Aku bukan seorang yang gemarkan lipstik.
Selalunya orang akan tengok aku dengan lipbalm je.
Tapi disebabkan lately ni aku gemarkan warna oren,maka lipbalm dah tak menarik di mata aku.
Aku kena jugak cari lipstik oren yang ohsem.
Dan yang bestnya aku dah jumpa lipstik oren yang aku suka iaitu revlon.
Harga pun murah sangat.
Tapi masalahnya,bila aku pakai,bibir aku jadi pecah dan gatal.
Sebelum tu aku pakai soft matte lip cream nyx.
Smlc ni warna dia sangat lasting tapi mengeringkan bibir aku walaupun aku pakai lipbalm.
Aku tak berapa suka tapi aku ada dua smlc....antwerp dan stockholm.

Ok next lipstick please.

Aku beli nyx round lipstick. Kaler tearose.
Aku super duper suka round lipstik sebab ianya melembabkan bibir tapi warna dia tak lasting macam smlc.
Tahan dalam 4-5 jam.
Nanti ku attach gambar aku pakai tea rose ni.
Tapi dia takde kaler oren yang aku suka. 😑

Suami aku pulak tegur...bibir aku sekarang dah gelap.
Dulu merah semulajadi.
Terus aku rasa tak nak pakai lipstik dah.
Tapi aku jumpa a better option.
Apa kata kalau aku cari mineral lipstik?
Mineral lipstik tidak mengandungi bahan yang berbahaya.
Tapi harga dia haih picit dahi..
Aku dah survey lipstik mineral dari tiga jenama....
Burt's bee,hansagee dan yadah.
Nanti kalau dah beli..aku update ye.
Bye.