Saturday, 8 November 2014

20 facts about me

Ya,aku tahu entri ni so yesterday tapi apa nak buat. Dari aku biar blog ni kosong,baik aku update. Ok mari kita mulakan..

1. Alergik pada cocoa powder. Kalau aku makan kek coklat moist atau contoh baru-baru ni aku minum sikit jer hershey soy chocolate tu, dua jam pastu terus mata aku berdenyut dan danggg..esoknya terus ketumbit.

2. Alergik pada tempe. Huwaaaa..aku suka tempe tapi kalau aku makan,badan aku gatal.

3. Boleh makan benda yang sama setiap hari tanpa jemu. Masa pantang bersalin dulu,aku makan ikan siakap stim dan sup sawi straight 40 hari sampai mil aku tanya tak boring ke asyik makan ni? Aku ok je. Even makan kfc tiap ari pun aku ok.

4. Takde warna kegemaran tapi kalau disuruh memilih,aku pilih lime green. Suka gitu je. Taklah favourite sangat.

5. Peminat runningman. I heart you kwang soo!♥

6. Suka memasak walaupun tak pandai tapi tak suka mengemas.

7. Bukan peminat kasut,handbag atau perfume. Aku ada satu je sandals,handbag pun dah 7-8 tahun tak beli dan aku ada sebotol perfume yang aku share dengan asben. Tu pun tak pakai tiap ari.

8. Mempunyai deria hidu yang sangat bagus. Aku kenal orang/tempat/barang melalui bau. Contohlah,aku baru jumpa orang ni. Kenal setahun dua. Tiga tahun kemudian,aku akan lupa muka dia atau suara dia tapi aku ingat bau dia.

9. Tak gemar orang yang tak close dengan aku sentuh-sentuh aku. Aku tak selesa. Sampaikan kat mall,aku boleh flinched kalau orang terpegang aku,even orang tu perempuan. Tapi kalau kita memang rapat,aku ok.

10. Tiga produk yang aku paling suka beli. Lip balm,losyen dan shampoo. Buat masa ni,aku ada 3 botol besar losyen,4 botol shampoo dan tiga lip balm.

11. Kasut aku saiz 9. Kaki aku sama besar dengan asben. T_T

12. Driver yang sangat teruk. Aku dapat lesen masa umur 18 tahun tapi aku driver yang sangat teruk tahap aku sendiri tak pernah jumpa pemandu lagi teruk dengan aku. Tak,aku bukan pemandu yang laju dan aku tak pernah kena saman.

13. Tak suka berbual,tak suka bertanya soalan,tak suka bercakap.

14. Tak boleh tahan bila orang terdekat malas nak jaga kulit. Pleaseeeee jaga kulit. Sehabis daya aku akan pujuk dia,err rasa nak pakai pencuci muka ke. Bb cream ke..benda-benda gitulah. Bukan aku benci tapi aku kesian orang yang tak jaga kulit ni. Kalau boleh aku nak semua orang berkulit sihat.

15. Suka baca wattpad.

16. Sanggup habis duit untuk skincare tapi kedekut beli barang mekap. Contohnya,toner muka aku mahal berganda-ganda dari eyeliner,maskara atau lipstik yang aku pakai.

17. Suka ambil gambar,memory hp aku ni dah penuh dengan gambar. 4000 gambar dalam hp aku buat masa ni.

18. Susah nak dengar aku menjerit. Dan tak mungkin orang akan dengar aku gelak terbahak-bahak. Aku tak biasa gitu. Segan.

19. Pantang bila tengok kuku lelaki panjang. Benci gilaaa.

20. Jangan telefon aku pastu berbual lama. Aku tak suka. Melainkan ada benda penting nak cakap. Atau melainkan kau mummy aku. 10 minit berbual di telefon tu bagi aku dah cukup lama.

21....extra satu. Aku suka pegang tangan asben macam gambar kat bawah ni. *tutup muka*