Sunday, 19 October 2014

Tia clarissa is two years old

Hai.

Lamanya tak menaip pasal rissa.
6 oktober lepas,genaplah rissa dua tahun.
Syukur,rissa membesar dengan sihat..jarang sakit,anak yang baik,tak lasak dan pendek kata rissa ni menyenangkan.
Mungkin sebab dia girl kot.
Sambutan birthday rissa yang kedua tahun disambut biasa-biasa jer.
Kami sekeluarga kan 4 orang je,jadi itulah yang ada untuk celebrate.
Memula ingat nak masak pastu beli kek dan makan kat rumah je,macam last year.
Tapi kebetulan dah kami pegi aeon bukit indah masa tu,so celebrate jelah.
Aku beli kek kat secret recipes dan cuma kek choc indulgence je ada. Pffttt.
Yang lain sume cheesecake.
Ok settle part kek.
Pastu lokasi makan kami pilih black canyon.
Tiup lilin potong kek makan bla bla..kami pun balik.
Tahun ni rissa dah pandai tiup lilin sendiri.
Happy birthday anak mama.

Hadiah birthday rissa tahun ni ialah rantai emas.
Dia dah pakai almost 2 minggu lebih gak tapi aku akhirnya tanggalkan rantai dia sebab dia gigit sampai leper rantai tu. Adoi anak.
Tambah pulak,aku risau rissa kena ragut.
Tak senang hati aku tengok dia berjalan kat mall.
Kang tak pepasal jer..isk..

Apa yang rissa dah boleh buat?

1. Paling aku bangga,rissa dah boleh mengayuh basikal.

2. Dah boleh makan banyak sikit.

3. Kenal huruf,kenal warna,kenal banyak sangat binatang,kenal onion garlic ginger eh banyak juga benda dia kenal.

4. Rissa pun dah makin pandai cakap..kosa kata dia dah banyak berkembang.

5.Kalau dia buat silap contoh macam jatuhkan barang,tumpahkan air ke...mesti dia cakap sorry...im sorry mama.Jadi bila dia dah cakap gitu,canelah aku nak marah?

6. Bila genap 2 tahun ni,rissa dah pandai kayuh basikal dia. Yeay!

7. Rissa dah boleh diharap untuk ambilkan pampers,botol susu,control tv..arahan simple dia dah faham dan boleh ikut. Tapi aku biasakan diri cakap thank you lepas minta tolong dia dan say please masa nak suruh dia tu.

8. Lagu kegemaran rissa ialah sandiwara cinta. Tak,bukan sebab aku saja suka nak pasang lagu untuk dia tapi dia selalu dengar lagu ni kat radio. Terus hafal pastu asik nyanyi...aku tahu ini semua tak adil..aku tahu ini semua tak adil..berulang kali.

9. Sebelum umur rissa genap dua tahun,aku sempat bawa dia bercuti kat kuching dan melaka je. Bilalah kita nak pegi oversea kan sayang? Adeh.

10. Rissa ni budak baik. Senang jaga. Kau tak nampak dia lari berkeliaran ke sana sini. Mungkin sebab dia sorang je kot.

11. Rissa suka buku. Kalau lalu mana-mana book store,dia mesti jerit-jerit nak masuk. Ni semalam dia suruh aku cari buku doc mcstuffin. Ok baiklah anak.

12. Rissa reti menari tarian chicken dance. Hahaha. Asyik suruh papa dia pasang youtube lagu chicken dance.

Ok tu jerlah. Dah 3 ari aku pendingkan post ni. Bye.