Monday, 2 June 2014

Lipmatte NYX punca bibir gelap?

Hai.

Ada satu hari tu,laki aku cakap kat aku..tahu tak ada kawan sekerja saya ni bila tak pakai lipstik,bibir dia gelap?
Aku pun macam ohhhh,ya ke?
Sebab dalam family aku,kami memang tak pakai lipstik sangat.
Mak aku memang tak pakai lipstik.
Nenek aku je kekadang pakai..curlassst nenek iols.
Pastu bila semalam aku pegi mall,aku terperasan gak ada perempuan ni bibir dia gelap sikit walaupun kulit dia cerah.
Nak kata dia merokok,dia bertudung....dalam kepala aku,kalau bertudung,takkanlah merokok? (Kita bersangka baik)
Jadi aku terfikir balik kata-kata laki aku.
Betul ke lipstik punca bibir gelap?

Aku sangat jarang guna lipstik sebab laki aku tak suka.
Aku guna lipbalm je.
Tapi bibir aku takdelah pinkish..cuma taklah gelap.
Hari tu aku beli lipmatte nyx pada kak mimy hamid.

-Kak mimy jual lipmatte nyx pre order yang original dari us tau...korang boleh beli kat dia,sila pegi blog mimy hamid okey.harga berpatutan,pastu stok confirm ada.cuma pre order jelah. #inibukanentriberbayar -

Sebelum ni aku dah rembat satu kaler..dolly girl.
Ini lip cream nyx.
Yang ni pink sangat jadi sekarang aku try kaler yang ala nude pulak.
Banyak orang suka kaler antwerp,tapi aku suka kaler stockholm.
Antwerp tu cam tak ngam je untuk kulit gelap sikit cam aku ni.
Bila dah pakai.....eh,bibir tak gelap pun?
Ahahaha...tajuk je propa!

Meh aku bagi tips sikit jaga bibir.

- minum air masak dengan banyak.
- jangan gigit bibir atau basahkan bibir guna air liur.
- cuci bersih lipstik/lipbalm setiap kali mandi.cuci lipstik guna make up lip remover ye.jangan main sental je.
- kalau ada masa,skrub bibir.skrub paling murah dan senang,ambil sikit gula dan minyak zaitun/minyak kelapa,sapu di bibir dan gosok-gosok perlahan.ini akan menanggalkan kulit mati di bibir dan melembutkan bibir.
- kalau boleh,guna lipstik yang berkualiti.kita tak tahu apa kandungan lipstik yang 5 hengget kat pasar malam tu.
- pastikan wajib wajib wajib guna lipbalm.aku recommend lipbalm nivea.aku dah guna dari umur 11 tahun sampai sekarang.

Ok sekian. Nanti lipmatte stockholm aku sampai,aku tayang kat uols ok. Bye!

P/s : gambar kat bawah adalah gambar lipbalm wajib ada aku iaitu fruity shine strawberry. Aku suka perisa strawberry atau cherry. Yang soft rose ni kureng sikit tapi aku guna malam-malam. Ok yang tu pulak nyx dolly girl. Bapak pink kan? Aku pakai tu macam lip tint so taklah obvious sangat kegelapan mukaku ini. Ekeke..