Saturday, 16 March 2013

Ajar anak makan

Tengah hari tadi,lepas menyusukan rissa,i tergerak hati nak test sudu mam yang i beli aritu. Kebetulan baki susu rissa ada sikit je dalam botol. I panggil papa dia untuk snap gambar. Dudukkan dia kat walker.. Dan aktiviti menyuap rissa guna sudu pun bermula.



Yang ni mula-mula. Rissa takde muka teruja langsung. Maknya yang over.







Dia dah buat muka tak suka dah.









Muka sedih tak nak makan. Maknya gigih gak suapkan. Papa dia gelak-gelak je.



Akhirnya rissa dapat idea bijak.



Tutup mulut ketat-ketat. Bagus sayang. Tak sia-sia mama doa semoga awak bijak tiap ari. T.T

Nampaknya i kena ajar dia makan dulu sebelum dia betul-betul makan. Takpela sayang,kita belajar slow-slow ye..

posted from Bloggeroid