Sunday, 7 August 2011

Nivea Fruity Shine Lipbalm

Aku sangat jarang guna lipstick..mungkin dua tiga kali jer untuk 23 tahun ni.Kali terakhir aku ada lipstick dan lipgloss ialah rasanya mungkin masa aku 19 tahun,this is as fas as I can remember.Sebabnya,lip gloss dan lipstick buat bibir aku kering dan rasa berat.Personal reason..my mom tak pernah pakai lipstick so anak gadis biasanya cenderung mengcopycat ibunya kan?
So untuk mengelakkan bibir aku kekeringan,aku guna lipbalm.Aku dah start guna lipbalm sejak umur aku 13 tahun.So,lipbalm is my skin’s best friend sebab aku tak pernah tukar jenama lipbalm.My first ever lipbalm is this..
Gambar ehsan dari google

Masa tu tak tahu lagi yang lipbalm berkaler ni wujud.Bila dah tahu,aku pun jadi pengguna tegar Nivea Fruity Shine Lipbalm.Ini ialah the best lipbalm I’ve ever used!

Kenapa guna Nivea?
Skin care nivea yang lain langsung tak berkesan untuk kulit aku kecuali lipbalm.Aku sangat suka lipbalm ni sebab saiznya yang exactly fit my lips..err..should I say batang?Kebanyakkan lipbalm yang aku pernah pakai (pinjam kawan punya) sumanya kecik dan aku kena oles sekurang-kurangnya dua kali.Kalau Lip Ice,aku kena oles 3-4 kali.Sebabnya ialah bibir aku sedikit berisi (macam tuannya jugak) atau dalam bahasa kasarnya..bibir aku tebal jadi aku kena pakai lipbalm yang besar supaya aku tak payah oles dua tiga kali untuk penuhkan bibir.
See,diameter dia besar berbanding lip balim lain.

Lipbalm ini shiny dan ada kaler.Aku suka guna perisa Strawberry sebab colournya cantik.Yang lebih penting,this lip balm does it jobs to moisturize my lips.Memandangkan aku sentiasa guna lip balm Nivea ni,kebarangkalian untuk bibir aku merekah adalah sangat kecil walaupun aku tak suka minum air.
My favourite!

Aku sangat jatuh cinta dengan lip balm Nivea yang melembabkan bibir untuk masa yang lama,memberi warna kepada bibir agar tidak pucat,bersaiz besar dan murah ini.

Harga lipbalm ni lebih kurang RM6-9..lain tempat lain harga.Tetapi,yang aku recommend ialah yang perisa strawberry dan cherry sahaja. Yang lain tu langsung tak best.
So,kepada sesiapa yang sering mengalami kekeringan bibir,rajin-rajinlah guna lip balm.
p/s : Memandangkan aku menang contest aritu dan akan dapat lip balm,i will give that Homemade lipbalm a try too sebab lip yang ada pun dah nak abis..Kalau best,nanti aku citer.